سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجرای اسکلت بتنی در کرج

اجرای اسکلت بتنی در کرج

اجرای اسکلت بتنی در کرج ، توسط پیمانکاران این روزها بسیار رواج پیدا کرده است. کرج شهری است که نزدیک بودن آن به تهران در کنار پایین تر بودن هزینه های زندگی در آن نسبت به تهران آن را به شهری پرجمعیت تبدیل کرده است. بیشتر جمعیت این شهر را مهاجرانی تشکیل می دهند که از سایر شهرهای ایران برای یافتن کار و تجربه زندگی شهری به تهران مهاجرت کرده و به دلیل مقرون بصرفه تر بودن شرایط زندگی کرج را برای سکونت انتخاب کرده اند.

کوچ کردن تعداد زیادی از افراد و خانواده ها سبب افزایش ساخت و ساز در این شهر شده است و با توجه به اینکه بافت منطقه ای به گونه ای است که صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها بسیار دارای اهمیت است اجرای اسکلت بتنی در کرج با توجه به مقرون به صرفه تر بودن برای ساخت و ساز در این شهر انتخاب مناسبی محسوب می شود.

دستمزد اجرای اسکلت بتنی در کرج ، با توجه به تجارب کاری، کیفیت کار ، حرفه ای بودن و … پیمانکاری ساختمان اسکلت بتنی در کرج می تواند متفاوت باشد.

اجرای اسکلت بتنی در کرج

در بهترین حالت اجرای اسکلت بتنی در کرج به یک پیمانکار سپرده می شود که از صفر تا صد کار را با توجه به تجربیات قبلی و با استفاده ار اکیپ اجرایی خود به انجام برساند. پیمانکاران موظف به رعایت تمامی استانداردها و آیین نامه های ساختمانی و نکات اجرایی مهم هستند که در قرارداد اسکلت بتنی نیز به تفصیل به آنها اشاره می شود. قیمت اجرای اسکلت بتنی در کرج ، با توجه به قیمت مصالح و متراژ پروژه بعد از تهیه نقشه های اجرایی سازه قابل محاسبه خواهد بود.

اجرای آرماتوربندی اسکلت بتنی در کرج

در انجام آرماتوربندی نکات زیر باید رعایت شوند:

  • میلگردها باید در فاصله های کاملا منظم و دقیق قرار بگیرند.
  • انتخاب قطر میلگردها و نحوه اجرا توسط مهندس سازه و با توجه به استاندارها و آیین نامه ها انجام می گیرد.
  • در بخش پایینی ستون ها از رامکا استفاده می شود تا آرماتورهای ستون دقیقا در مرکز قالب قرار بگیرند.
  • آرماتورها بعد از جایگذاری باید توسط سیم ها و مفتول های فولادی به یکدیگر بسته شوند.
  • حجم سیم ها و مفتول ها با توجه به حجم آرماتورها تعیین می شوند. مثلا هر 1000 کیلوگرم آرماتور احتیاج به 4 تا 9 کیلوگرم مفتول دارد.
  • آرماتورها باید به گونه ای قرار بگیرند که در مرحله بتن ریزی اطراف ستون ها به صورت کاملا یکنواخت از بتن پر شوند.
  • برای بستن آرماتورها مفتول هایی با قطر تقریبی 1 تا 1?5 نیاز است. استحکام آرماتورهای بسته شده باید به صورتی باشد که بتوان روی آنها راه رفت و تکان و لغزشی احساس نکرد.
  • در اجرای اسکلت بتنی در کرج می توان از میلگردهای فشاری استفاده کرد. میلگردهای فشاری نیازی به خمکاری و قلاب ندارند.
  • در اجرای آرماتور بندی باید میلگردها در صورت آلودگی به موادی مانند سیمان، گچ، روغن، رنگ و… تمیز شوند.
  • از آنجایی که طول استاندارد هر شاخه میلگرد 12 متر است. ممکن است وصله کردن میلگردها به شیوه هایی مانند: پوششی، جوشی، مکانیکی انجام گیرد.

اجرای قالب بندی اسکلت بتنی در کرج

در انجام قالب بندی نکات زیر باید رعایت شوند:

  • سطح داخلی قالب ها باید روغن کاری شود تا در زمان اجرای بتن ریزی بتن به قالب نچسبد. و زمانی که قصد باز کردن قالب ها را داریم آسیبی به بتن وارد نشود.
  • استفاده از روغن های متفرقه و یا موادی مانند نفت، روغن سوخته و… برای روغن کاری کف قالب پیشنهاد نمیشود. برای این منظور بهتر است از روغن های مخصوص این کار استفاده کرد تا باعث آسیب به بتن نشود.
  • فاصله بین قالب ها باید کاملا پر شود تا در زمان بتن ریزی بتن از لای درزهای قالب به بیرون نریزد.

 

بعد از انجام قالب بندی و قبل از اجرای بتن ریزی باید تمامی سطح را از مواد زائد و اضافی تمیز نمود. و سطح قالب ها را مرطوب کرد.